Negatieve Google review laten verwijderen
95% Succesratio in 2024 (No Cure No Pay)
- René Andreasi-Bassi
- Laatste update: 14/10/2024
- Gepubliceerd: 10/10/2024
Heeft iemand een negatieve review achtergelaten op je Google Bedrijfsprofiel, die de reputatie van je bedrijf schaadt en waardoor je omzet misloopt?
Dan zit je hier goed, want ik help je graag uit de brand!
Laat je niet langer tegenhouden door die ene slechte recensie of nepbeoordelingen.
Ontdek snel verder hoe je je bedrijfsreputatie kunt redden en weer kunt groeien met jouw onderneming
Waarom reviews weghalen?
Slechte beoordelingen zijn funest voor je online reputatie én zichtbaarheid in Google Search. Jouw website kan hier serieus door dalen in de zoekresultaten. Als SEO specialist kwam ik hier jaren geleden al achter tijdens mijn analyses.
Gedurende mijn 10+ jaar ervaring met het beheren van Google Reviews voor klanten heb ik een exclusief netwerk van juristen opgebouwd, gespecialiseerd in het verwijderen van recensies die in strijd zijn met Google’s beleid. Zij hebben een succesratio van 95%.
Samen met een door mij geselecteerde jurist nemen we het gehele proces voor je uit handen. Zo word je volledig ontzorgd en heb je geen stress meer. Wij zorgen voor:
- Analyse van de situatie
- Opstellen van een formele brief (sommatie)
- Contact met Google en opvolging
- Alle mogelijke vervolgacties
Zo werkt het
Stap 1: Open een privé tab, en ga naar https://maps.google.com/. Zoek jouw bedrijf op.
Stap 2: Zoek de negatieve review op en kopieer de link ervan.
Stap 3: Plak de link in het verwijderverzoek hieronder. Vul de rest in en klik ‘Verstuur‘.
Stap 4: Ik controleer je verzoek. Als alles goed is vraag ik via e-mail jouw akkoord.
Stap 5: Indien akkoord gaan we direct voor je aan de slag.
Het proces
We hebben hierna maximaal 10 dagen nodig om het proces voor je af te ronden. Zodra er een positieve uitspraak is en de review succesvol is verwijderd, laten we je dit weten via e-mail. Je kunt dit daarna zelf online controleren. Hierna ontvang je een factuur.
Wordt de review onverhoopt niet verwijderd, dan brengen we geen kosten in rekening. Het is een no-cure-no-pay service, dus je hebt niets te verliezen (behalve die vervelende review).
Kosten
De kosten voor het verwijderen van een negatieve Google beoordeling bedragen €799 excl. BTW (vaste prijs). Deze prijs is voornamelijk gebaseerd op de werkuren die de jurist investeert in het gehele proces.
Hoewel een jurist niet goedkoop is, komen er verder geen extra kosten bij zoals advocaat- of griffiekosten. Een gang naar de rechtszaal is dus niet nodig.
Staffelkorting
Wil je meer ongepaste beoordelingen laten opruimen, dan geldt er een staffelkorting. Deze korting is niet bijzonder hoog, omdat we iedere review als een aparte zaak moeten behandelen, wat evenveel tijd kost.
-
1 Review €799,-
(kosten per review)
-
2 t/m 5 Reviews €749,-
(kosten per review)
-
6 t/m 10 Reviews €700,-
(kosten per review)
Veelgestelde vragen
Hoe kopieer ik de link naar de slechte review?
Open een privé- of incognito-tab in je browser en ga naar https://www.google.com/maps/.
Zoek jouw bedrijf op in de zoekbalk en klik op ‘Reviews‘. Zoek de negatieve review op, klik op ‘Delen‘, en selecteer ‘Link kopiëren‘ in de pop-up.
Plak vervolgens die link in het juiste veld van het formulier hierboven. Zie ook de voorbeeld-screenshots hoger op deze pagina.
Benaderen jullie de persoon die de recensie schreef?
Nee, we nemen geen direct contact op met de schrijver. Google beschermt doorgaans de informatie en anonimiteit van zijn gebruikers. Onze communicatie verloopt altijd volgens Google’s beleidsregels en de Nederlandse wet. We communiceren uitsluitend met Google, niet met de beoordelaar.
Wordt de review-schrijver op de hoogte gebracht van de verwijdering?
In de meeste gevallen ontvangt de beoordelaar geen melding van onze poging tot verwijdering. We volgen strikt de processen en procedures van Google om dit te voorkomen.
Ik heb eerder zelf geprobeerd de review(s) te verwijderen, maakt dat uit?
Ja, dit kan invloed hebben op onze aanpak. Agressieve verwijderpogingen, zoals massaal rapporteren, kunnen recensies namelijk negatief markeren en je bedrijfsprofiel schaden. Dit maakt ons proces wat moeilijker. Ik raad je in zo’n geval aan om 14 tot 30 dagen te wachten voordat je bij ons een verzoek indient. Is er haast bij, dan kan ik altijd even kijken of we je eerder kunnen helpen.
Kan de valse review na verwijdering terugkomen?
Het is zeer zeldzaam dat dezelfde vervelende review opnieuw verschijnt na ons proces. De schrijver zelf wordt nooit geïnformeerd over onze correspondentie met Google. Mocht een identieke versie toch terugkeren, dan proberen we deze opnieuw op te ruimen, zonder extra kosten. Besluit dezelfde schrijver een compleet nieuwe review te schrijven, dan moeten we dit als nieuwe opdracht behandelen.
Hoe kunnen jullie dit eigenlijk mogelijk maken?
De juristen in mijn netwerk zijn beleidspecialisten met uitgebreide kennis van internetwetten en de richtlijnen van Google. Vaak bevat een negatieve review duidelijke overtredingen, maar de uitdaging is om het platform zover te krijgen om deze te modereren. Dankzij onze ervaring met het verwijderen van vele honderden negatieve of ongepaste (nep)reviews, hebben we een effectieve strategie ontwikkeld om het proces van moderatie op Google succesvol te laten verlopen.
Hoe heeft deze service zo'n hoog succespercentage bereikt?
Via ons kwalitatieve netwerk kunnen we verzoeken op een hoger niveau bij Google indienen, wat vaak tot betere resultaten leidt. Hierdoor zien we dat 95% van de beoordelingen via onze dienst uiterlijk 10 dagen na verzoek volledig worden verwijderd. Dit alles doen we zonder toegang nodig te hebben tot je Google Bedrijfsprofiel.
Verloopt jullie proces 100% legaal en hoe zit het met de ACM?
Ja, ons proces is volledig legaal en voldoet aan de richtlijnen van zowel Google als de ACM. We werken als een gespecialiseerde tussenpartij die helpt bij het rapporteren van schadelijke online berichten, maar het uiteindelijke besluit om iets te verwijderen ligt altijd bij Google.
Komt het wel eens voor dat het jullie niet lukt? En wat dan?
Ja, in ongeveer 5% van alle gevallen komt dit voor. Mocht dit gebeuren, dan kun je proberen in contact te komen met de schrijver. Probeer hem/haar op een positieve manier te overtuigen om de review te herschrijven. Lukt dit niet en blijkt het een hardnekkig probleem te zijn? Dan kun je overwegen om toch een advocaat in te schakelen. Deze kan beoordelen of de review onrechtmatig is. Als dat het geval is, kun je samen met de advocaat een juridische procedure starten en naar de rechter stappen. Houd er echter rekening mee dat dit een kostbaar proces kan zijn.
Afsluitend
Onze dienst is gericht op het rapporteren en laten weghalen van content die écht in strijd is met de platform-regels van Google.
Wanneer wij van mening zijn dat een recensie absoluut niet te royeren is, zullen we dit laten weten voordat we het proces starten. Hierdoor maak je nooit onnodige kosten.
Ben je overtuigd? Dien dan een verzoek in. Ik kijk dan z.s.m. met je mee en neem daarna contact met je op!
Geschreven door: