SEO uitbesteden aan professional met focus (10 Redenen)

Wil jij SEO uitbesteden aan een professional met een focus op data en resultaat? Lees direct 10 redenen om jouw SEO te laten outsourcen aan mij, zodat je dit niet meer zelf hoeft te doen!

Plan een video call in met René 👇

René Andreasi-Bassi
Jouw SEO specialist

Inhoud

Welke SEO kun je laten doen?

SEO bestaat uit verschillende onderdelen. De pijlers van SEO zijn: content, techniek, linkbuilding die samen de autoriteit t.o.v. concurrenten bepalen.

De meestvoorkomende componenten van SEO die je door mij kunt laten doen, staan hieronder weergegeven.

  • SEO strategie
  • Zoekwoordenonderzoek
  • Technische SEO
  • On-page SEO
  • SEO content
  • Off-page SEO (linkbuilding)

Door je SEO werkzaamheden uit te besteden aan Hey René creëren we samen kwalitatieve content en verbeter ik de vindbaarheid van jouw website op relevante zoekwoorden.

Zo kom je hoger in Google’s organische zoekresultaten en genereer je meer verkopen met jouw bedrijf.

Waarom besteed je SEO uit?

Zoekmachine optimalisatie is een duurzaam onderdeel van online marketing.

Lees herionder mijn 10 redenen en voordelen om je SEO door Hey René te laten doen, en vind vanzelf het antwoord.

1. Bespaar op kosten

Door je SEO uit te besteden aan een SEO consultant, bespaar je jezelf de fte-kosten die voortkomen uit de vaste salarissen van een intern SEO team. Gaat het tijdelijk minder goed met jouw bedrijf, dan zet je mij als zelfstandige even op ‘pauze’ en betaal je niets.

2. Betaal alleen voor SEO

Bij een SEO bureau betaal je naast de SEO activiteiten ook indirect voor het salaris van de team manager, CEO, hoge kantoorhuur en bedrijfsuitjes. Door jouw SEO uit te besteden aan Hey René betaal je puur en alléén voor SEO en niets anders.

3. Speel snel in op groei

Tijdens een plotselinge toename van het verkeer (bv. wegens een trend of seizoen) kan ik je als externe specialist snel helpen met opschalen. Denk aan het ad hoc optimaliseren van bestaande content en het publiceren van nieuwe actueel relevante SEO teksten.

4. Inzicht in concurrenten

Terwijl ik werk aan de online vindbaarheid en SEO van je website analyseer ik ook jouw concurrenten. Dit is een belangrijk onderdeel van SEO. De inzichten die ik opdoe, deel ik gratis met jou als klant. Denk aan de nieuwe wegen die concurrenten inslaan.

5. Bespaar op dure SEO tools

Door het uitbesteden van jouw SEO hoef je zelf géén abonnement te nemen op dure SEO tools. Ervaren SEO specialisten zoals ik (met 10+ klanten) geven gemakkelijk €200 per maand uit aan dit soort tools. Dit bedrag bespaar je jezelf.

6. Ontlast jouw team

SEO is slechts een onderdeel van jouw marketingmix. Door de zoekmachine optimalisatie van je website door mij uit te laten voeren, maak je kostbare tijd vrij bij van jouw marketingteam. 

7. Benut mijn netwerk

Gedurende de jaren heb ik een groot netwerk met online marketingspecialisten en developers om mij heen verzameld. Is er een andere expert nodig of is er een heel team van SEO specialisten nodig, dan kan ik hierin voorzien.

8. Actuele kennis

Volgens Google’s Matt Cutts voert Google jaarlijks 350 tot 400 updates door in hun zoekalgoritme. Om jouw website beter vindbaar te maken anno nu, volg ik de SEO markt op de voet, en ben ik 100% up-to-date met de laatste SEO ontwikkelingen. Hierdoor weet ik welke technieken wel én niet (meer) werken.

9. Vergroot naamsbekendheid

Door via een SEO expert bovenaan in Google te komen, vergroot je de naamsbekendheid van jouw website of webshop op een duurzame wijze. Mensen die jouw merk nog niet kennen, komen hier zo op een natuurlijke manier mee in aanraking.

10. Benut kennis en ervaring

Door met mij samen te werken krijg je exclusief toegang tot 10+ jaar specialistisch kennis op het gebied van SEO, inclusief bewezen SEO technieken. Door mijn bredere marketing ervaring kan ik daarnaast ook vlot meedenken met alle andere teamleden in jouw marketingteam.

Hoeveel kost uitbesteden?

Illustratie van een man die cijfers intoetst op een grote blauwe rekenmachine

Het eenmalig uitbesteden van specialistische SEO werkzaamheden kost €127 per uur (basistarief). Denk aan een consult of SEO audit.

Let wel, iedere nieuwe klant krijgt 7%, 14% of 22% korting op dit basistarief waneer men kiest voor een SEO pakket van minimaal 3 maanden. In dat geval betaal je €118,50, €109,25, of €99,- per uur.

Bedrijven die mij 8 uur per week inhuren betalen €89,- per uur.

Zo werkt het

Tijdens een duurzame samenwerking (SEO pakket) kan ik maandelijks werken aan de realisatie en optimalisatie van nieuwe content, SEO herstelwerkzaamheden na Google (core) updates, off-page SEO (link building).

Verder kan het laten schrijven van SEO teksten ook interessant zijn. Dit kost tussen de €0,15 per woord (briefing en bronmateriaal aangeleverd) en €0,25 per woord (wij doen al het inhoudelijke onderzoek).

Voorbeeld kosten

Om het iets concreter te maken. Stel je hebt als bedrijf een website die reeds 3 jaar online staat, zonder significant verkeer uit Google. Qua kosten zou dit een scenario kunnen zijn:

  • Kennismaken
    (video call)
    €0
  • Opstartfase
    (18 uur / 22% korting)
    (€2.286,-) €1.782,-

    - SEO strategie (2 uur)
    - Technische SEO (4 uur)
    - Zoekwoorden onderzoek (2 uur)
    - SEO 10 bestaande artikelen (10 uur)

  • SEO Lite pakket
    (2 uur / 7% korting)
    (€254,-) €236,-

    - 1 oud artikel optimaliseren
    - 1 nieuw artikel optimaliseren
    - 1 goede backlink (excl. kosten van derden)

Illustratie van twee personen die een website analyseren op seo

De SEO kosten hierboven zijn een voorbeeld. Hoe groter de website (en het achterstallige onderhoud), hoe meer uren er nodig zijn voor de opstartfase.

Het kan ook anders. Sommige bedrijven willen stevig doorpakken en direct een hele week werk inplannen. Indien ik beschikbaar ben, is dat mogelijk in de vorm van een groter pakket.

Het kan ook dat jouw bedrijf geen opstart nodig heeft en alleen goede SEO hulp nodig heeft bij het produceren can nieuwe content. Het is is dus altijd maatwerk.

Resultaten na uitbesteden

Wat levert SEO eigenlijk op? Het is goed om te weten dat SEO een duurzame investering is en het lang kan duren (weken tot maanden) totdat je resultaat ziet. Je moet dus geduld hebben.

Het mooie van SEO is dat je je posities in Google kunt volgen d.m.v. Google Search Console. 

Hierdoor zijn resultaten altijd transparant in te zien. Hieronder (en op de homepage) vind je een greep uit de resultaten die ik voor klanten behaald heb. 

Conclusie

Je kunt de SEO van jouw website zelf doen of laten doen. Zoals je ziet zijn er diverse redenen om SEO uit te besteden. Zelf aan de slag gaan met SEO kost veel tijd en energie. Dit is zeker iets waar je rekening mee moet houden als onderneming en/of SEO expert in wording.

Je SEO volledig uitbesteden (of deels) is een manier om online koploper te worden binnen de zoekmachines. Zo genereer je extra sales en vergroot je je naamsbekendheid van nature.

Wanneer je kiest voor het uitbesteden van zoekmachine optimalisatie aan een specialist, ben je er ook van verzekerd dat alle werkzaamheden aan jouw website conform de richtlijnen van Google zijn. Dit is cruciaal voor het behoud van jouw duurzame Google posities.

Afspraak maken?

Ben je benieuwd hoe ik mijn SEO technieken kan inzetten voor jouw website? Je komt er snel achter door vrijblijvend een video call in te plannen. Ik hoop je van je te horen! 🙂

Geschreven door:

Zal ik je terugbellen?

Dan kijken we samen of ik je kan helpen met je SEO!