Mijn werkwijze is transparant en gericht op meetbaar resultaat: hogere posities in Google die leiden tot meer leads en sales.
Omdat iedere klant anders is en iets andere doelstellingen heeft, pas ik mijn aanpak hierop aan.
In grote lijnen doorlopen we samen de volgende 3 stappen:
ℹ️ Ter info: werk je bij een online marketing (SEO) bureau en wil je mij inhuren op een positie waarvoor reeds een werkwijze bestaat? Dan is dat natuurlijk ook mogelijk.
We plannen samen een 30 minuten kennismakingsgesprek in. Dit vindt plaats als video call in Google Meet. Je ontvangt hiervoor een speciale link.
Tijdens ons gesprek hoor ik graag welke doelstellingen je hebt, en tegen welke problemen je eventueel aanloopt.
Ik check ook direct de grootte, autoriteit, technische staat, en huidige posities van jouw website binnen Google’s organische zoekresultaten. Deze vergelijk ik direct met de concurrenten.
Vervolgens doe ik een eerlijke schatting van de kansen en de mate van SEO dat naar mijn mening nodig is om jouw doelen te bereiken.
Hebben we na ons gesprek beide een goed gevoel bij een samenwerking, dan duik ik tijdens een tweede stap dieper in de SEO data van jouw website en maak ik een voorstel op.
Hierin neem ik de nodige werkzaamheden op, leg ik uit wat deze praktisch betekenen en wat dit gaat kosten.
Indien een website bouwer eerst (technische) non-SEO werkzaamheden moeten doorvoeren voordat ik kan beginnen, zal ik dit ook eerlijk vermelden.
Vervolgens deel ik het voorstel via e-mail en doorlopen we deze indien gewenst nog telefonisch.
Ga je akkoord met het voorstel, dan gaan we het SEO traject in! Hiervoor moet ik als gebruiker toegevoegd worden:
Het traject bestaat uit een voor, midden- en eindtraject die per klant verschillen.
Over het algemeen geldt:
Afwijkende scenario’s zijn uiteraard ook mogelijk. Denk aan:
Ja, zolang de website in kwestie minimaal 1 jaar oud is, (relatief) modern oogt en de voertaal op de website Nederlands of Engels is.
Een enkele keer zal ik eerst adviseren om een verouderde website eerst visueel te laten updaten voordat ik ermee aan de slag ga.
Google hecht waarde aan de beleving van de bezoeker op een website. Als deze onvoldoende is, zal de website op termijn waarschijnlijk weer in positie dalen. Een gestroomlijnde UX (User Experience) is dus nodig voor duurzame SEO.
Voor nieuwe artikelen kun je het beste zelf een geschikte expert op het gebied van het geschreven onderwerp aanwijzen, waarmee ik vervolgens zal samenwerken.
Het is namelijk belangrijk om met aantoonbare expertise een waardevolle toevoeging te zijn voor Google’s index.
Kun je echt niemand vinden dan kun je je SEO teksten ook laten schrijven. Lees hier meer over de werkwijze en bijhorende tarieven.
Door mijn 10+ jaar ervaring werk ik inmiddels snel. Voor on-page optimalisaties heb ik 2 tot 4 uur per pagina nodig, afhankelijk van de grootte van de pagina.
Neem contact op om te achterhalen hoeveel uur ik nodig heb voor de SEO werkzaamheden die jij specifiek nodig hebt.
On-page optimalisaties van nieuwe en bestaande content zijn na aanmelding in Google Search Console meestal binnen 48 uur zichtbaar.
Het herstructureren van een website, aanpassingen t.b.v. CRO en linkbuilding activiteiten laten meestal pas na enkele weken/maanden zichtbare impact zien.
Ben je overtuigd en wil je graag een kennismakingsgesprek inplannen? Dat kan! Via de onderstaande knop kun je direct een 30-minuten video-call reserveren in mijn agenda.
Dan kijken we samen of ik je kan helpen met je SEO!