Website laten optimaliseren voor meer leads en rendement

Een website optimalisatie zorgt ervoor dat je meer bezoekers, leads en online rendement genereert. Ideaal als je je bedrijf wilt groeien!

Wil je je website nieuw leven inblazen? Dan zit je hier goed! Ik help je met het eenmalig of volledig optimaliseren.

Bekijk snel welke aantrekkelijke opties ik aanbiedt en neem contact op voor een gratis gesprek. Twijfel niet, plan hem direct in:

René Andreasi-Bassi
Jouw SEO Specialist

Wat mijn klanten zeggen:

Wat is website-optimalisatie?

Website-optimalisatie betekent dat je je site beter vindbaar maakt in Google, sneller laat laden en gebruiksvriendelijker maakt, zodat bezoekers sneller iets kopen of contact opnemen.

Optimaliseren is een proces van analyseren, aanpassen, testen en verbeteren van:

  • de techniek
  • het ontwerp
  • de semantiek
  • mobielvriendelijkheid

Waarom optimaliseren?

Het korte antwoord: meer omzet. Een geoptimaliseerde site maakt het verschil tussen veel of weinig organisch verkeer. Tussen klikken en wegklikken.

Bezoekers moeten direct het gevoel krijgen dat jouw website dé oplossing biedt. Pas dan haal je er commercieel het maximale uit; of het nu om een webshop gaat of een site met diensten.

Onderdelen die we aanpakken

Tijdens het optimaliseren pak ik d.m.v. SEO eerst de techniek en semantiek aan.

1. Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

Je kunt nog zo’n mooie website hebben, maar als niemand ‘m vindt, heb je er weinig aan. SEO helpt je om beter zichtbaar te worden in Google.

Dit houdt in:

  • Kies zoekwoorden met commerciële zoekintentie
  • Creëer inhoud die aansluit bij de zoekintentie van je doelgroep
  • Gebruik techniek die zoekmachines snappen (o.a. heldere structuur)
  • Vermeldt jouw merk op andere betrouwbare websites

Kortom: SEO zorgt dat je meer relevante bezoekers naar je site trekt die een grote kans hebben om een aankoop te doen of een actie te ondernemen.

2. Conversieoptimalisatie (CRO)

Bezoekers op je site is stap één. Maar wat doen ze daarna? Klikken ze ergens op? Vullen ze een formulier in of bestellen ze iets? Dat noemen we conversie, en het verbeteren daarvan heet conversieoptimalisatie (CRO).

Hierbij speelt het ontwerp en design van de website een doorslaggevende rol. Een paar voorbeelden van wat je kunt verbeteren:

  • Duidelijke knoppen
  • Gebruik van keurmerken
  • Aantrekkelijke contactformulieren
  • Heldere call-to-actions (“Vraag nu aan”, “Start gratis proefperiode”)
  • Testen wat beter werkt met A/B-testen

Kortom: CRO zorgt ervoor dat je meer haalt uit je bestaande verkeer. Meer conversies. Meer leads, en ja daar komt ie weer: meer omzet.

Hoe werkt zo'n optimalisatie?

Optimalisatie klinkt soms technisch of ingewikkeld, maar het is vooral een kwestie van slim en gestructureerd werken. Hieronder zie je in vier stappen hoe het proces meestal verloopt.

Stap 1: Analyse en nulmeting

Voordat ik iets aanpas, moet ik weten waar de site nu staat. Wat werkt goed? Wat loopt stroef? Voor de eerste analyse gebruik ik professionele tools:

  • Google Analytics: bronanalyse bezoekers
  • Google Search Console: SEO prestaties
  • PageSpeed Insights: technische status
  • Microsoft Clarity: klik- en scrollgedrag

De nulmeting laat zien waar je kansen liggen. Misschien haken bezoekers af op een bepaalde pagina. Of blijkt je site traag te laden op mobiel. Dit is het startpunt van je optimalisatie.

Stap 2: Strategie en uitvoering

Nu ik weet waar de knelpunten zitten, kan ik een plan voor je maken op basis van jouw wensen: meer bestellingen of meer leads. 

Aan de hand hiervan bepaal ik:

  • Welke aanpassingen prioriteit hebben
    • Techniek
    • Content
    • Autoriteit
  • Hoe we de voortgang gaan meten

Vervolgens is het tijd om actie te ondernemen. Hierbij duik ik de structuur, code en terminologie van de site en voer ik manueel cruciale updates door.

Stap 3: Meten is weten

Als ik de verbeteringen live heb gezet, kijk ik wat ze opleveren. Neem het organische verkeer toe? Worden er meer leads gegenereerd? Dit meet ik met analyse-tools Google Search Console en Microsoft Clarity. 

Soms werkt een verandering niet zoals verwacht. Daarom is testen zo belangrijk. Met A/B-tests vergelijk ik twee versies van bijvoorbeeld een knop of titel. Zo ontdek ik wat beter werkt op basis van data, niet een onderbuikgevoel.

Stap 4: Bijsturen en herhalen

Zodra een pagina hoger scoort in Google en beter converteert, kijken we op welke pagina’s we een soortgelijke slag kunnen doorvoeren.

Voor compleet ander type pagina’s met een geheel andere zoekintentie beginnen we weer bij de basis. Zo zetten we maatwerk alleen in waar het nodig is.

Resultaatgericht

Met focus is altijd gericht op resultaat. Dit is uiteindelijk ook het enige wat voor mijn klanten (mede-ondernemers) telt. Bekijk hieronder een visuele greep uit mijn optimalisaties:

Gratis gesprek inplannen

Overtuigd, en klaar om je website te laten optimaliseren? Goede keuze! Plan hier direct een gratis gesprek in mijn agenda. Dan kijken we samen hoe ik je kan helpen bij een optimalisatie.

Wil je liever eerst een mail sturen? Dat kan ook. Gebruik daarvoor het onderstaande formulier:

Beveiligd met reCAPTCHA. Google’s Privacybeleid en Servicevoorwaarden zijn van kracht.

René Andreasi-Bassi
Jouw SEO Adviseur

Voordelen

Veelgestelde vragen

Structurele en semantische aanpassingen (woordgebruik) zijn binnen 48 uur zichtbaar in Google Search. Visuele aanpassingen t.b.v. conversie zijn meestal pas na enkele weken of maanden te analyseren, afhankelijk van de hoeveelheid verkeer die de pagina krijgt.

Zeker niet. We kunnen het beste beginnen met één onderdeel, zoals het aanpakken van technische problemen, betere call-to-actions of tekstuele optimalisaties van commerciële pagina’s. We werken dus het beste in fases, zodat we goed kunnen meten welke aanpassing welk effect heeft gehad.

Eenvoudige aanpassingen kun je zelf doen. Denk aan het updaten van titels. Als je autodidactisch bent ingesteld en het leuk vindt, kun je een heel eind komen met het bekijken van YouTube video’s. Maar, voor een diepgaandere SEO-technische of structurelere visuele optimalisatie is het verstandig om een specialist in te schakelen. Dat bespaart jou tijd en zorgt vaak voor sneller resultaat.

Ja. Je sociale kanalen halen bezoekers naar je site, maar als die site niet goed werkt, gaan ze net zo snel weer weg. Hierdoor loop je omzet mis en dat is zonde. Een grondige update zorgt ervoor dat je website het maximaal haalbare oplevert. Daarnaast zul je na SEO ook extra organisch verkeer binnenhalen via Google. Dit verhoogt wederom je omzet.

SEO (zoekmachine-optimalisatie) richt zich op het optimaliseren voor meer bezoekers uit zoekmachines. CRO (conversieoptimalisatie) focust op het verhogen van de conversie van die bezoekers op je website, zoals iets aanvragen of kopen.

De opstartkosten van de optimalisatie zijn eenmalig: €421,- excl. BTW. Dit zijn de kosten voor stap 1 in het bovenstaande proces. Vervolgens maak ik een passend voorstel waarin mijn advies staat voor de vervolgstappen. Afhankelijk van de omvang en status van jouw website kan dit een paar honderd tot een paar duizend euro zijn. Wil je na stap 1 de aanpassingen zelf doen, dan is dat ook mogelijk.

Kom nu in actie!

Twijfel je nog een beetje? Geen zorgen. Kom gewoon in actie en neem contact op. Ik geef je eerlijk en transparant advies over wat haalbaar is binnen jouw budget.

Ons eerste gesprek is geheel vrijblijvend, dus je hebt niets te verliezen. Ik help je graag online succesvol te zijn!

Geschreven door:

Zal ik je terugbellen?

Dan kijken we samen of ik je kan helpen met je SEO!